Hello.
I am new here and i have created al little test game for my own, but it doesn’t works.
I would like to save the variable „p“ (total points), but it doesn’t works…
I know that it is this command „saveLocalData=(“save_p”), p“… but i can’t put it on the right place…
Can you help me please?
-----------------------------------------
-- Coin Kollektor
-- Written by Biberjumper
-----------------------------------------
-- Description
-- You can touch and you get points
-- you can save this points, by standing on the chest, and clicking "x" or "X"
-- The points at the top will be saved, but the points at the Button, will be deletet, wen you dont click x by the Box
--
-- You can move with "w, a, s, d"
-- I hope you have Fun ;)
-- P.s. Sorry for my Englisch... I am a german boy... xD
-----------------------------------------
-- Coin Kollektor
displayMode(FULLSCREEN)
function setup()
print("Gehe auf die Kiste und Sammle die Klick punkte mit x")
showKeyboard()
--Spieler und Kiste werden erstellt
player=sprite("Planet Cute:Character Boy")
chest=sprite("Planet Cute:Chest Closed")
--x und p werden erstellt und gespeichert
fontSize(200)
fill(0, 200, 255, 255)
x=readLocalData("save_x") or 0
p=readLocalData("save_p") or 0
t=readLocalData("save_t") or 0
--Bewegungen
px=100
py=HEIGHT-100
--Kiste
chestClosed=true
--Schalter
parameter.boolean("HACKING")
--Uhr
t = 0
--Spielzeit wird beim Drücken angezeigt
parameter.action("Wie lange spiele ich schon?", function() print("Time: "..math.ceil(t)) end)
--ClearOutput
parameter.action("Clear Output", function() output.clear() print("Sucsess!") end )
end
function draw()
--Hintergrund wird gezeichnet
sprite("SpaceCute:Background",512,384,1024,768)
--Punkte werden hir angezeigt
text(math.tointeger(x),500, 150)
text(math.tointeger(p),500, 600)
--Kiste und spieler werden Gemalt
if chestClosed then chest=sprite("Planet Cute:Chest Closed", WIDTH/2, HEIGHT/2) end
player=sprite("Planet Cute:Character Boy", px, py)
showKeyboard()
--Schalter einstellungen
if HACKING == false then
else
x=x+1
end
--Clock
t = t + DeltaTime
--Zeit wird gespeichert (funktioniert noch nicht...)
saveLocalData=("save_t"), t
end
function touched(touch)
--Berührungen werden wahrgenommen
if touch.state==BEGAN then
x=x+1
end
end
function keyboard(key)
--Tastatur reagiert auf Tasten
if (key == "w" or key == "W") then
py = py + 40
end
if (key == "a" or key == "A") then
px = px - 40
end
if (key == "s" or key == "S") then
py = py - 40
end
if (key == "d" or key == "D") then
px = px + 40
end
if (key == "x" or key == "X") then
if touchingChest() then
chestClosed=true
sound(SOUND_PICKUP, 24870)
p=p+x
x=x-x
end
end
end
--Position der Kiste wird angegeben
function touchingChest()
if (px < WIDTH/2+50 and
px > WIDTH/2-50 and
py < HEIGHT/2+85 and
py > HEIGHT/2-85) then return true
else
return false
end
end